Perşembe, Temmuz 18, 2013

Her Şey İnanılmaz




agustin amca çocuk felci geçirmiş zamanında.. adı üstünde çocuk felci..bununla yaşlanmış.. ama 1958 yılından beri hayalinden vazgeçmemiş "bir helikopter yapip onu uçurmak" felçi olduğu için pilot olmasına izin vermeyenlere "kendi helikopterimi uçuruyorum işte" demek.. bir yerlerde şey diyor "insanlar bunun imkansız olduğunu düşündükleri için bana deli diyorlar..."

akrabalar ise ise dertli "insanlar paraları olduğunda bunu sağlıklarına harcarlar.. bu helikopterine harcıyor"

agustin amca "gençken bunu 3 ayda tamamlarim diye düşündüm.. ama 54 senedir buradayim.. na şuradan şurasini tamamlamak 20 senemi aldi.. sadece şu kısmını hirdavatcidan aldim, geri kalanlarin hepsi tarafimdan çerçöplerin yeniden kullanılmasiyla yapildi" diye ekliyor..

"aslında her şeyi normal.. tüm arzuları tüm istekleri normal bir delikanli gibi.. sadece işte çocuk felci vurmuş".. diye konuşuyor bi akraba.. dedesinin agustini çok sevdiğini belirtirken agustinin amcanın suratinda muhteşem bi gülümseme varken..

"agustin amca daha saglikliyken bana bi ayakkabi yapti.. işe bisikletiyle gidebiliyordu.. ve ayakkabi yapip satardi.. ve ayaklarim ciplak diye bana ayakkabi yapti" diyor köyün genci..

abisi sarhosluktan ölmüş.. yaşarken "ben deli olan değilim, deli olan bu.. ben sarhoş olanim.. bu herif helikopter yapmaya ve onu ucurmaya calisiyor.. benim kardesim bi aptal.. taniyorum onu bi aptal" diye bağırırmış..

eski bi tekerlekli sandalyesi var agustin amcanin.. bi keresine amerikadan yeni bi tekerlekli sandalye gondermisler.. parcalarini söküp helikopterine katmış..

köyün cocuklari hayran agustin amcaya.. "o sabir o irade.. inanilmaz" diyorlar.. "deli değil.. asla değil.. sadece fikrisabit.."

"öldüğünde onu kilisenin mezarligina gomecegiz" diyor koyun rahibi.. "ama mezarlikta bi helikopter istemiyorum" diye de ekliyor..

helikopterinden bahsederken gözleri parliyor "belki helikopter karitaturune benziyor şimdi ama, sokaga ciktiginda ucabilecegini goreceksiniz.. gercek bi helikopter gibi havalanacak" diyor.. o kısık sesiyle.. ve her şey inanilmaz geliyor bize.. ve inanamadigimiz için insanlara deli diyoruz..