Pazartesi, Temmuz 02, 2012

izmir sendromu: eğlenceli geceden eve dönüldüğünde girilen depresyon

"Üzgün kaslı" fotosunu şimdi kullanmayacaksak ne zaman kullanacağız ki?

yaptigim bir arastirmaya gore (ciddi ciddi insanlarla oturdum konustum facebooktan falan dürtüp" ya bişi sorucam eglenceli bi geceden eve donunde bi mutsuzluk cokuor mu sana da" seklinde 15 kisiye sordum... sonra baktim yüzdeye vuramiyorum 5 kisiye daha sordum yuvarlak hesap oldu) insanlarin yüzde 75 i (yani 20 kisinin 15 i) eglenceli bir geceden sonra eve geldiklerinde eger hemen yatip uyumazlarsa, inanilmaz bir mutsuzlukla karsilasiyorlar..




boyle sanki içini pirçik pirçik bir şeyler edermiş gibi, inanilmaz bir yalnizlik, inanilmaz bir dram.. o an yaninizda savaş ay olsa, handy cam'i ile "nasil bir geceydi" diye sorsa, kisik sesi ile korkutsa, o derece..

literatur taraması yaptim (gerçik düzgün bir araştırmada önce literatur taraması yapilir, sonrasinda anketlere, istatistiki verilere yönelinir) nette arastirdim, boyle dandik bir seyin arastirmasini yapan bir tek kendimin oldugunu farkettim.. ota boka sendrom bulan insan oglu, bu tarz bir mutsuzlukla kimse hastaneye gitmedigi, direk yatip uyudugu için bir ad bulamamis..


madem ki, bu psikolojik durumu keşfeden benim, ben buna "izmir sendromu" demek istiyorum arkadas.. maksat sehrimin adi yürüsün.. paris sendromu var, kudus sendromu var, stockholm sendromu bile var niye izmir sendromu olmasin.. bu da ilime, ilçeme bir hizmetimdir.

en nihayetinde atilan kahkahalarin diyeti oldugunu dusunuyorum ben bu mutsuzlugun.. feng shui ise feng shui arkadas.. her bir haltin sonucta karsitligi var.. sen 3-4 saat iç eglen, sonrasinda mutlu olmayi bekle.. yok işte oyle olmuyor.. allah baba hemen mutsuz ediyor..

bilimsel olarak aciklarsak, beyne verilen endorfinler geri cekiliyor, ve insan kendini mutsuz hissediyor.. hikayesi bu.. eroin'in yaptigi da farkli bir halt degil aslinda.. insan eroin kullandigi an feci mutlu hissederken kendini, sonrasinda endorfinlerin yok olmasi, ve endorfini geriye ceken zamazingolarin bozulmasi ile abarti bir sekilde mutsuz oluyor..

hülasa, bu sendromun en net çözümü eve gelir gelmez uyumak.. öyle tv karşısında, internet karşısında pineklemek değil.. (çözümlerle geldim farkettiyseniz)