Perşembe, Temmuz 23, 2009

sevapları bana gönder (sms ile)


keşke sevaplarimiz cep telefonumuza gelse.. kesinlikle dalga geçme amacı gütmüyorum ama, dinin modernleşmesi sürecinde gerçekleşse çok kral olacak bir uygulama bu. bir sevap yaptigimizda tak gelsin cep telefonumuza mesaj "şu kadar sevap kazandınız, iyi günlerde harcayin" şeklinde..

hoş sevap denilen hadisenin neyle ölçülebileceği konusunda bir bilgim ok. tane tane degil onu biliyoruz en azindan. zira "büyük sevap" diye bir konsept var. ki mahalleden arkadaslarimla en son muhabbetimde büyük sevaplara örnek olarak "keraneden kadin bulup evlenirsen büyük sevapmis abi" sunuldu önüme.. küçük sevap konusunda bi bilgim yok ama. yoldaki taşı kenara çekmenin küçük sevaplardan sayilabilecegini düşünüyorum ama ben..

metreküp civarinda bir ölçüsü varsa sevaplarin aklima direk autobot'larin enerji kutulari gelir.. böyle seffaf kare kare seyler gelir gözüme. megatron calar diye korkarim..

velhasil bence yapilsa cok sahane olur. mobese kameralari var bissuru adimimizi cekiyorlar, oturtursun her ilin müftüsünü başına, tak tak yazar oradan sevaplari gönderir mesajla. biz de ne yaptigimizi biliriz. trafik cezasi yazmasini biliyorlar ama oradan görüp görüp.

böyle bir uygulamanin toplumun daha iyiye gitmesi yönünde canavar bi etki yaratacagina inaniyorum ben.. o kazanilan sevaplar ile de kendi ceyreklik, yarim senelik bilançolarimizi cikartabilir ona göre kendimize çeki düzen veririz. hem "parayla,iman in kimde oldugu belli olmaz" sözünü de "iman belli, para kimde?" şeklinde değiştirebiliriz. isteyen sevap puanlarini facebookuna yazar, isteyen gizler gizlilik ayarlarindan "sevap puanlarimi gösterme"der.. ama mesela ben kredi versem, evimi kiralasam sevabi daha yüksek insana veririm..