Salı, Haziran 09, 2009

Become A Legend: Nasıl işimi gücümü bıraktım

bloga ara veriyor, gercek yasamin önceliklerine kaniyoruz ama olmuyor. modern çağ şeytani olan şeyler yolumuzu kesiyor. anasını satiim bundan bi 1000 sene sonra hikayem şöyle anlatilacak
"çalışmak için arafat dagina cikan azuth'u önce bir gitar karsiladi. Azuth gitar'a "Mene o bene hilhakika gitar vuneh kulne sağhva!" yani "ey gitar, beni yolumdan alı koyarsan seni kırarım" dedi.. bir kac saat ilerlemisti ki bu kez karşısına bir bilgisayar çıktı.. onu da taşladı azuth ama baş edemedi.. "pes" oynamaya başladı.."

Evet yahu, ders calisayim diyorum pes oynuyorum yalan oluyor. ama arkadas "become a legend" diye bir mod yapmislar. siz tüm oyun boyunca tek adamı oynuyorsunuz. hop pas istiyorsunuz, hop korner kullanilirken kalecinin suratina tükürüyorsunuz. kendimi yeminle bir ilyas salman gibi hissediyorum. oyundan kazandigim paralari yeme lüksüm olsa direk karilarla kizlarla yerim o derece..

hoş bu oyunda bu oyunda yasanan bireysel mucadeleleri anlatmak acaip eglenceli.. basli basina bir oyun olmasi gerekirken bir oyunun icinde yer almasi en bastan ayiptir. onu belirtmeliyim.. sonrasinda kendi maceramdan bahsedeyim..

evimize yakin diye napoli alt yapisinda basladigim kariyerim mavilerin bana forma vermemesi yüzünden bir sene sonra cagliaride devam etti.. "sakatligim gecti, hocam uygun görürse ben oynamaya hazirim" diye basına aciklama yaparken bir sabri bir çingen arif bir prekazi gibi özendigim kanat mevkiinden ziyade ortada oynatilmaya calisildigimi farkettim. hiic bozmadan devam ettim kenarda oynamaya.. sari firtina metin olacaktim ben. aynen onun gibi saclari yapmistim zaten.. her neyse mac bitti hakkinda gazeteler "??" orani verdiler.. ulan cagliari be burasi arkadas.. takimin cümlesi soru işareti. neyimi begenmediniz ne yaptim da soru işareti..

insan üzülüyor..

bir de sanirim new star soccer gibi antremanlar eksik kalmis. oyunun mantalitesi eglenceli olsa da örgüsü dandik. zira oyun dedigin kolay baslar zorlasarak gider. ama bu oyun ters. zor baslior kolaylasiyor o yüzden eglencesi kisitli. new star soccer gibi statlari yükseltmek icin zorluk seviyesi yükselen antremanlar yaptirsa bize enfes olacak..


ayrıca mesela
cagliari'de celimsiz bir kanat bozmasi forvet olarak oynarsaniz sezonun son maclarindan biri olan "inter" deplasmaninda ilk 11 de baslayabilirsiniz.. hop sahaya ciktim bizim antrenor arkadan bagiriyor "become a legend, become a legend" diyor.. ulen sinirlendim orada "buyur 20 lira, buyur materazzi, sen ol bakam legend" dedim.. yaş 18, ilk 11 de basladigimiz ilk macta materazzi görüyoruz.. anasini satiim. elalem 18 yasinda bucasporda oynar, karsisinda tokatspor'un tecrübeli defans oyuncusu bahadir olur, bizim karsimizda materazzi.. yeminle yildim şu oyundan.. siradakinin ne oldugunu bilemiyorum. ismail güldüren mi girecek oyuna beni sakatlamaya?

bi de şöyle bir yavşak durum söz konusu ki, yanimda oynayan futbolcu orta saha oyuncularina "aman abim, canım abim" ayagi cekiyor sanirim.. paso ona calisiyorlar. hayir eger soz konusu olan orta sahada verilen sikindirik paslarsa buyur ben de vereyim, ama cagliari gibi bir takimin orta sahada top cevirmeye ihtiyaci yok.. ne yahu, palermo muyuz biz de beraberlik için saldiralim..

ulan basiyorum devamli "c" ye.. bostayim at onüme diyorum, "at abinin killi gogsune" diyorum pas veren yok.. varsa yoksa o 9 numara.. belki benim forma numarasi tirt ondan verilmior pas.. 14 ne anasini satiim.. sanirsin "bolu mengenspor" alt yapisinda yetiştik.. has mi has napoli cocuguyuz olm biz!


bir de sanirim gelecek senelere cozecekleri bir problem var ki, o da olusturdugunuz karakterin seslendirilmesinde, ancak mevcut databasedeki oyuncularin isimlerinden yararlanilabiliyor.. misal veriyorum "ümit karan" diyor.. adin ümit diyelim mesela, illla ki bir ümit karan deniyor sana.. ya da ne bileyim david koycaksin, john koycaksin olmuyor.. illa ki david morales dicek misal.. hayir oyunda djemba djemba var ama ugur yok.. ona yandim ben..


ben de gittim "orhan korur" adinda bir karakter yarattim.. sirf "odonkor" dediginde "orhan korur mu dedi?" diyeyim diye.. ama dedigim gibi böyle cok rastlanan isimlerin seslendirilmesine ihtiyac var.. misal ben ikinci lig golcusu olcaksam illa ki "tufan" ismine sahip olmam gerekir.. (zira ikinci ligde devamli olarak tufan diye bir golcu bulunur) ya da basarisiz forvet olacaksam adim "burak" olmali.. bunlar düsünülmeli.. ama işte sen şarklı kafasiyla, garb oyunu yapmaya calisirsan olacagi bu.. konami biraz daa futbol klişelerinin içine girmeli.. ben mactan sonra aciklama yapmak istiyorum şu şekilde:

"valla sagolsun adebayor abi soldan ortaladi, bana da dokunmak kaldi.. bugun tabi benim gol atmam mühim degil arsenal'in kazanmasi önemliydi.. 3 puan'i aldik mutluyuz, hakem hakkinda konusmak istemiyorum ama bence hakkımız yendi.. avrupadan gelen teklifler hakkinda konusmak istemiyorum, ama kulubumle anlasilirsa tabi avrupada ben de oynamak isterim neden olmasin?"