Cumartesi, Nisan 18, 2009

Haftanın şarkısı #18





Bu haftanın şarkısı 1971 yılında hülya kirbag adli bir hanim ablamizin çıkardığı bir plak. şarkı sonrasinda cüneyt arkin'in, fabrika çıkışında uyuzluğa ayarlanmış bir sayborg olan müşerref akay ile olan aşk hikayesini anlatan bir filmde, hayatımızın en güzel yılları (renkli) adlı filmde main theme olarak kullanılmış..

ben şahsen filmi bu şarkı ekseninde işliyor sandım.. işte cüneyt arkın geleceğim diyor, gelmiyor, icabında gürbetçi bu, orada bi helga buluyor ona çakıyor falan. bir nevi türkan şoray ile kadir inanır'ın başrollerini paylaştıkları "gurbet" gibi bir şey bekledim ama hiç öyle çıkmadı.

bunlar dört arkadaş. cüneyt arkın, müşerref akay (uyuz kadın), süleyman turan, bora ayanoğlu.. 11 yaşından beri 4 kişi takılıyorlar. her sene gidip kanlıcada bir yerde buluşuyorlar. hop birden sahne değişiyor kocaman oluyorlar. hepsi iş edinmiş. süleyman misal gazinocular kralı olmuş, bora polis olmuş, müşerref de cüneyt e tokmaklatiyor bir yandan.. cüneyt ulan diyor madem böyle böyle gideyim isteyeyim kızı babasından.. babası da tatlı kaçıklardaki gazete patronu adam. 1972 de bile yaşlı.. o adam zaten yapıtlarıyla değil, cidden ölmeyerek ölümsüzlüğe ulaşacakmış gibi geliyor..

her neyse vermiyor kızı. cüneyt de bi iki adam dövüyor o arada. sonra boksorler krali geliyor, cüneyt'i boksor yapiyor.. "babam vermediyse sana kaçmam ben babam ne diosa dogrudur" diyen müserrefi bora ikna ediyor, müserref cüneyt'e geri geliyor, ama cüneyt'in havaları bambaska. muhabbet ali clay sanki anasini satiim. afyonda ünvan maçı yapiosun artistligin kime diye sormuyor kimse.. cüneyt bu sefer "yuru müşo, anca gidersin" cekerken, bora olsun süleyman olsun, bunlari hep dövüyor cüneyt.. vaaay diyorlar demek buraya kadarmiş, bizim cüneyt diye bir arkadasimiz yok diyorlar..

sonrasinda cüneyt adam öldürüyormuş gibi yapior masuscuktan ama sonra almanyaya kacıyor..

(fabrika ayarları uyuzluk üzerine kurulu kadın müşerref akay (formerly knows as müşerref tezcan) bu filmde de uyuzluklar peşinde)

ulan boyle anlatiyorum ama hakket film boyle. türk filmlerinin sahne gecislerine bayiliyorum o yüzden.. misal yukardaki dovus sahnesi hakket yasaniyor..

-al sana bir yumruk, buyur sag vurdum, sagim öldürücüdür
+delikanli.. bak bi delikanli
-buyrun?
+ben boksorler kralı namik söylev.. seni boksor yapalim
-okie dokie..

alenen boyle gelişiyor hikaye.. şu filmden 6 tane nuri bilge ceylan filmi çıkar yemin ediyorum. 90 dakikalik filmdeki konunun haddi hesabi yok. alsin nuri bi konuyu bakissinlar dursunlar gari film boyunca..

velhasil sarki cok süper bence.. bir de filmde "havasina suyuna tasina topragina" adli memleket sarkisinin orjinal sozlerinde "nerede kaldin sevgilim"" seklinde dinleyebilirsiniz.. bu arada sarkiyi bana ilk olarak sunan arkadasim kamil'e de kulak dolusu sevgiler.. kucak demek istedim aslinda.. ama typo yaptım. farkettigimde de silmek için üsendim.

cüneyt'in babası, süper kalender adam bilal inci: "boyalı dudaklar yumruktan tehlikelidir şampiyon"

bu arada film youtube'da var.. arayip bulabilirsiniz. sahsen ben oradan izledim.