Pazar, Mart 01, 2009

durduk yere insanın amına koyan 5 sezen aksu şarkısı


1. bir zamanlar deli gönlüm

gecenin bi köründe uyumaya calisirken birden kulaginizda calmaya basladiginda ölümcüldür acikcasi. sezen aksu'nun baska hic bir sarkicida olmayan insanlari sarkilara hapsedebilme ozelliginin en iyi örneklerinden biri bu sarkidadir..

yani soyle diyeyim, mesela ki bir arkadasiniz ile beraber büyüdünüz, beraber top oynadiniz, ilk kez birlikte tras oldunuz, sonra bir gün kus adasindayken size gelip birisinden cok hoslandigindan bahsettiginde, arkada calan sarki sezen aksuysa, o arkadasiniz sizden uzaklastiginda sezen aksu'nun o sarkisi ile sonsuza kadar onu hatirlayacaksinizdir.. üstelik o göt herifle bissuru metal konserine gitmis, bissuru sarki soylemis olsaniz dahi.. sezen aksu artik kasedi cikarmadan once hocaya okutuyor mu ne yapiyor bilmiyorum arkadas.. garip bir sekilde icine ani hapsediyor sarkilarin.. ha tabi boyle bir hadiseyi uydurdum.. sukur en yakin arkadasimi sezen aksu sarkisi ile hatirlayacak kadar ipnelesmedim daha..

sahsim ve bu sarki adina konusursam 3 tane animi bu sarkiya kitledim. ömrümün sonuna kadar bahtiyar olacagim.. sözleri de apayri güzel olan bu sarkimizin derdi "senden ayrildik ama simdi bir boslukta oldugum icin seni tekrardan istiyorum. bu demek degil ki seninle esgüdümlü olarak daha onceden sevdigim diger insanlari da aramiyorum. artik hanginizden feedbak alirsam ona yanicam, ona agliycamdir" tamamen.. aklim baska, duygularim baska yerde lafi da tamamen benim degindigim noktaya, isabet ettiren bir sozdur.. bir de farkettiyseniz tam isim vermiyor sarkida "senden daha aci hasret bulunmaz" gibi "ister gunes ol yak beni" gibi zamirlerle giriyor, gizli oznelerle giriyor.. oysa mesela "ugurdan daha aci hasret bulunmaz" diyeydi benden feedback alamadiginda yek kalir mutsuz olurdu.. ama simdi boyle sahane.. biri olmazsa ötekisi.. bravo minik serce.. bravo!!

2. vazgeçtim

bu sarkiyi asiri samimiyetsiz buluyorum arkadas ben.. zira insan vazgectigi zaman cekip gider.. bunu bagir bagir soylemez.. ustune sarki yazmaz "sessizca kimsesizce gonderdim" demez.. vazgecersen ses soluk cikarmassin.. alenen bence "vazgectim ama gel vazgecmemden beni ali koy" demekte sezen aksu.. yüregimizi de daglior gerci ama dediim gibi samimiyetsiz...

yani benden de vazgecenler oldu, ben de vazgectim mevzuhata yabanci degiliz hele ki 18 yasinda toy da degiliz bilioruz hadiseyi.. dediim gibi bizim vazgecislerimiz boyle davul zurna ile, turk pop tarihinin en güzel arabesk pop sarkisiyla olmadi.. kapiyi bile carpmadan vazgecersin.. terketmenin otesindedir her sey.. (entry ye baslarken sarki yeni basliordu.. sonlara dogru koydu birden sarki.. siyanur gibi yahu sarki.. hakkinda olumsuz bile konusamior insan dinnerken)

3. sen aglama

aklima, nasil sikko bir imajla yerlestiyse, sarkinin ilk notasini duyar duymaz tarik tarcan geliyor, kusadasi gelior.. tarik tarcan in 90larin basinda donemin güzel kadinlari ile yaptigi romantik filmlerin arkasina bu sarkiyi koyup sikmissiniz atmissiniz güzelim sarkiyi canlar..

kiz tarik i terketmistir.. tarik kadinlar plaji muhitinde günesle kameranin onunde serseri gibi dolanarak siluetini sergiler.. mutlu olduklari günler aklina gelir, hatta bizim de aklimiza gelsin diye goruntuye dahil edilir, tarik yürür yürür.. durur bi günese bakar.. yerden bi tas alir atar denize.. "sen aglama, aglama goz bebegim dayanamam" der o an sezen aksu..

envai cesit sezen aksu sarkisina baska baska sevdalar yetistirebilmis bir insan olan ben, bu sarkida, en cok birisini hatirlamam gereken sarkida tarik tarcan i hatirliorum.. ilenc olsun bu parcasini o tarz filmlere veren sezen aksuya..

4. beni unutma

"bir gun daha yasandi ve bitti" der sezen aksu sizinle beraber.. hani insanlar keske turkiyede dogmasaydi derler ya..hani keske amerikada yasasaydim die green cardlar alirlar..

sadece bu sarki icin sadece bu sarkinin tek hecesi icin ii ki turkiyede dogmusum diyebilir insan..tarihin en guzel sarkilarindandir..sezen aksuyu minik serceden devasal bi ilaheye ceviren sarki..hepimiz kendi payimizdan bi hatira secelim hadi..

5. tutuklu

solo molo beklemez sezen "ne senden oncesi ne senden sonrasi" diye girer sarkiya.. sarkidan once ki gunu sarkidan sonra ki gune eş tutmayacak bi şekilde..

unutlamayan aşklarin sarkisidir..ozellikle yaşandigi donemde kiymeti bilinmemis aşklarin..

"sakladım gözlerimi
sustum hep sözlerimi
yandım yar "

der sezen. (dombili kizlar gibi sezen diyorum degil mi devamli?).yaptigi seyin annamsiz oldugunu tutuklu kalmanin sacmaligini bilerek.. ama başka yol yok gibidir.. yaşamdan sikilanin ölümden başka kaçiş yolu olmayacagi gibi...