Cumartesi, Şubat 14, 2009

pagos as known as kadifekale

"pagos" kelimesi yunanca tepe anlamina gelse de izmirlilerin nasil "koy götüne" diyen insanlar olduklarini 4000 sene oncesinden kanitlarcasina, kadifekale'nin ismidir.. yani paşalar hiç kasmamişlar "aman buraya da tepe diyelim, özel bi ad vermek gerekmez" demislerdir..

ayrica iskender'den sonra tahta oturan "oha be adam ne toprak yapmis arkadas" diyen lysimachus'un kadifekale'ye yaptirdigi kale'nin de ismidir pagos..

hoş saniyorum ki yurdun (ki o zamanlar yurt, makedonyadan basliyor, hindistan'a kadar gidiyor) bir çok yerinde pagos adli bir şehir, ve o şehrin pagos adli bir kalesi bulunuyordu.. français usulu ile çalışan bir çoğrafi yer anasını satiim.. "bahçelievler" gibi bir şey.. hel ilde 2-3 tane var..


laf kadifekale'ye dayanmışken biraz ilginçlikten bahsetelim.. mesela nasil ki rio de janerio nun favelalari varsa bizim de kadifekalemiz vardir.. ama arkadas lansmanini dogru duzgun yapamiyoruz ki.. adamlar gecekondulari hakkinda bile reklam yapiyor "rio favelalarin sehre yukardan baktiklari ve bu sirada insanlarin favelalarda öldürüldügü yer.. rio ya gelmez miydiniz?" diye turizm slogani atiyorlar.. sonra ne oluyor maykil ceksin piçi gitsin orada they dont really care about us diye sarki soylesin.. yaziklar olsun.. gerci kadifekale halkinin da burada cok büyük eksikligi var.. yani favela denen muhitten bin türlü ünlü insan hic degilse futbolcu (bkz: garrincha) (bkz: romario) cikmistir da kadifekalede ünlü oldugu pek soylenemeyecek midyeciler varir.. sahsen benim icin ünleri bir romariodan bir garrincha dan daha coktur o midyecilerin ama dünya benim etrafimda donmuyor..

her neyse efendim soyle karsilastirmak isterim ben:

bu kadifekale:


bu da favela:


allaskina "bunlar apayri yerler" diyebilen var mı? adam gecekondusuna bile kus konduruyor tanrikent diye kaktiriyor bize biz daha bakalim oyle..

bu arada izmir yazilarini bir kenara topladim.. isteyen suradan bakabilir.. yarin bi gün yana da kompile link koyarim diyorum. izmir önemli zira: izmir yazıları