Cuma, Ocak 23, 2009

Sezen Aksu Şarkıları

Karamel alakasız bir şey yazmış ama benim aklıma geldi işte.. biraz şu filmlerde sorunu çözen adamın dandik şeylerden etkilenme hadisesi gibi.. adam orada kola içer, bizimkisi bakar "aha buldum, sen bir dahisin tim.. dahisin" der.. tim olayi cakozlamaz ne oldu ayaklarinda bakar "tipki senin kola içisin gibi evrenin kuvantum spektrumundaki haş o haş dalgalari birbirine geçiyor. işte o zaman biz endüktörü trigger edebilirsek tipki senin kola içisin gibi olayi hallederiz" diyip işin içinden çıkar ya bizimki aynı o şekil..

şimdi şöyle.. kabul edelim ki sezen aksu her türk'ün yasadigi her sevdasinin arka planinda calan sarkilari yapan insan.. sms de pek sevdiim birisine de annattim bunu ama yeterli gelmior tabi..

insan soyle bir diskografisini dinlemeye basladiginda, her albumde bir sarkida bir sevda yasadigini düsünüor rahatlikla.. sarisinim da gozleri dolabilior, iste o an biz tükenecegiz ile ayrilmis olabilior, 4 günlük ask yasior bazen, sari odalar burger king dükkanlarina benzetilmis oluor birileriyle alenen bir vergi iade fislerini yazarken anilarin depresmesi misali.. ipod a sezen aksu sarkisi atarken de anilar kimildiorlar..

hayir arkadas judas priest ile de yasadik bu asklari, gün geldi iron maiden konserine gidildi, fakat niye sezen aksu deprestirir de "pictures of you" dinlerken depresmez bu anilar anlamiorum.. hayir sarkiysa sarki..

belki filmlerin etkisi vardir bunda.. biz seksen nesili tarik tarcan'in, ahu tugba'nin ne bileyim efendim müjde ar'in hisli filmleri ile büyüdük.. ve orada ne zaman birisi ayrılsa, güneş batarken aşıkların siluetlerinin gözükürdü ve arkada sen ağlama çalardı.. öyle bir aşk tasviri yerleşmiş bünyemize..





yaz günü, aksam üzeri olmus günes batiyor kamera ile günes arasinda asiklarin bedenleri var.. karanlik tabi bu bedenler.. işte onlar siluet.. artik elele mi tutusuorlar kizin basi oglanin omzuna mi düsüyor bilemiyoruz.. genelde sahil kenarinda olurlar zaten kusadasi,bodrum gibi ortamlarda..

hah işte tarik tarcan ve banu alkan boyle bir pozisyondayken nedense arkada calan muzik fikis olarak "geri döndür" hatta canlandirayim

tarik tarcan: o kadar mutluyum ki banu sen yanimdasin kusadasindayim
banu alkan: ben de tarik keske bu sahne sonsuza kadar sürse

bir sir gibi saklarim seni
bir yemin bir gizli düş gibi
ben bu yükü tasirim sen git
git acilarla...

ulen hislendim yeminle yine.. seksenler scene i muhtesemdir abicim (scene lafini kullandim ortam piçi oldum)

gecenlerde bir yandan misafir bekler bir yandan da köfte yaparken tvde bir filmde bu sahneye denk geldim yine.. ibrahim tatlises ve hülya avsarin oynadigi onlar için romantik benim icin gerilim tadinda bir filmdi.. bu sahnede arkada ibrahim tatlisesden "dan dan daaan danana dan
dan dan danana dan dan dan danana danadadaaaaannnn

kabimdeki
tatlı sızı
sensin bu gönlümün yazı
bakışların
öyle güzel
öldürüyor beni nazı
karda açan
çiçek kimin
çölde yagan yagmur gibin
sevincimsin mutluluğumsun
sene öyle hasretim kiiii
gülüm benim
gülüm benim
derdim aşkım canım benim" beklemedim dersem yalan olur.. ama bereket sezen aksu sektorde tekel olmus.. direk sezen aksu calindi.. hey ki hey..

hayir konsept süpper, arkadaki sezen aksu muzigi süper ama türk sineması o donemde geriliyor.. anlamak elde degil..

ibo: gözlerine bakinca insan denize bakiyor oluyor
hülya: yalan söylüyorsun..
ibo: ekmek kuran çarpsın...


sonra arabesk neden sevilmiyor..