Perşembe, Ocak 29, 2009

Kuzey Kıbrıs'ı tanımak


"cumhurbaşkanımız şu an nerede" konulu "çok da lazimdi" ayarinda bir uygulama yapmaya karar vermiş cumhurbaşkanlığı.. cumhurbaşkanlığının sitesinden bir yere tikliorsun google maps açılıyor, orada forsu neredeyse cumhurbaşkanı orada oluyor.. üstüne çip takmislar abdullah gül'ün bıyıkların hemen altına.. afyon'da sucuk yese gözüküyor o derece..

mamafih kuzey kıbrıs'ı tek parça, bölünmez yekpare bir mermer olarak göstermişler. millet buna tav olmuş.. "karlofçadan beri kazanılan ilk ve tek toprak parçası" olarak gördükleri kıbrıs'ın o denli bir yekparelik içinde bulunmasina anlam verememişler.. dünya'nın tanımadığı kıbrıs'ı bir biz tanıyoruz diye google maps'in de iki parçalı olmasını istemişler

bu tanımama hadisesi garip biraz.. yaklasik 13 yasima kadar anlayamadigim bir hadise bu..salak olmam bir yana benim diyen insanin anlayabilecegi bir durum degil bu...

tanimanin tanimini yapmak gerekirse diplomatik olarak tanimak demek bagimsizligini kabul etmek demekse ve orda nerdeyse sahilden gorebilceginiz bir ada varsa ve onlarin kendi bayraklari varsa nasil oluyorda oluyor kimse bu ulkenin varligini kabul etmiyor sorusu genc bunyeleri depresyona sokabilir..

sahsim adina ben kucukken peter pan masalini okurken peter panin ulkesini kibris turk cumhuriyeti zannederdim..bir nevi neverland bir nevi olmayan ulke..hey be..hatta sezercik kucuk mucahit filminin bir peterpan uyarlamasi oldugunu dusunmustum..salakmisim iste..

neyse efendim sonra bunun boyle olmadigini anladim tabii..tanimanin benim bildigim anlami ile tanimak olmadigini yukardaki anlamda bir tanimi oldugunu ogrendim..hayatimin en kötü günüydü o gun..peter pan yoktu..iyi ki noel baba var ama..