Salı, Aralık 23, 2008

Zeytin ağacı


madem ki uyuyup, uyanip, nemo'yu düşünüp, yunan mitolojileri okuyorum o zaman size de anlatayım bildiklerimi.. zeytin ağacının oluşumu hakkında bir efsanedir bu aşağıdakiler.. laf aramızda yukardaki resimde görülen şey sanırım benim cennetim. yani arkadaki şamdan ı bir kenara koyarsak, kesme taşlardan yapılmış avlusunda zeytin ağacı bulunan bir sahil kasabası evinde sonsuza kadar yaşayabilirim.. gerçekten:

fakir bir balikci (aka yahya reis) bir gün deniz kenarinda yaslidan da yasli bir adam görür.. adam hem yasli ve hem ac oldugundan balikcidan "oglum bana bir ekmek arasina da sardalye koyabilir misin?" balikci yahya reis yasli adama acir "gel dayi seni evime gotureyim orada nasiplenirsin" der.

bunun üzerine yasli adam "cok iyi bir adammissin sen ogul seni ödüllendirmek gerek" der ve dervis oldugunu yani bir nevi poseidon oldugunu belirterek 3 basli zipkini ile poseidon sekline bürünür..denizlerden sorumlu devlet tanrisi poseidon yahya reise "sizin köyün allahi kim?" diye sorar. yahya reisin tirsmasiyla "sensin agam" cevabini alan poseidon "birak bu gotunu yiyim ayaklarini" der.. "athena " diyiverir sadece yahya.. bu arada athena da olaylari duymus ve yahya reisi evine gelmistir. iki tanri "bu köyün allahi da peygamberi de benim" diye birbirine girince zeus hadiseye mudahale eder "en sahane hediyeyi veren bu koyun tanrisi olur der.. ikisi de bu hadiseyi kabul eder ve poseidon hemen "gel duhdul" diyerek denizden birbirinden güzel 4 at cikartir. "bunlar dunyanin en hizli ve guzel atlari bunlarla cok uzaklara gidebilir, tüm ganyanlari kazanabilir, veliefendideki cumhurbaskanligi kupasini kazanabilir, buyuk ordulari yenebilirsiniz der". sira athena'ya gelmistir. athena elindeki asasini bismillah diyerek yakinlardaki bir kayaya vurur ve orada birden kavruk caliya benzer bir agaccik belirir. bunu goren poseidon "hohoho caliya cirpiya sürtersin artik" diye guler. athena ise gayet hinzir bir gulumseme ile anlatmaya baslar. bak der yahya reise; "bu agacin ismi zeytin agaci. bu agac yuzyillarca yasar meyvelerini yesilken veya kararinca ekmek arasina katik yapip yersiniz, meyvesini ezip yag yaparsiniz. yagini yakip aydinlanir veya yagi ile yemek yaparsiniz, cekirdeginden de bir tur elyaf uretebilirsiniz demis." zeus afallar. "vay be" der "güzel oldugun kadar zekisin de.." inceden yazar..

tamam çok şahane bir efsane olmadığını biliyorum da rüyamda trakyabirlik tesislerinde macera yaşıyordum. madem ki zeytin sektörü rüyama girdi dedim, hikayelerini de şey ediim.

böylelikle athenanin güzelligi ile zekiliginin birligi tescil edilmis olur..