Cumartesi, Aralık 06, 2008

Portakallı gazlı içeçek

fanta, fruko, le porta, yedigün gibi garip adlarla ülkemizde satisa sunulan bir üründür bu.. sari renkte olup içimi serttir (sarap deguslatoru moduna gireyim dedim)

velhasil "bana bir şey soyle ki, yoklugunda insanlik hic bir şey kaybetmesin" derseniz benim size sunacagim ürün portakalli gazozdur.. böyle siktiriboktan bir seyin yillardir varoluş mucadelesi vermesi, sofrada "muadil icecek" gorevi gormesini ben hazmedemiyorum arkadas.. nasil igrenc bir damak tadi var dünyanin..

birisi yanimda "ben de yemegin yanina fanta alayim" diyorsa, o insanla hic bir sekilde anlasamayacagimi, hic bir ortak paydamin bulunmadigini anlayiveriyorum.. oh bebek.


portakalli gazoz ilk defa 1930 lu yillarda ortaya cikiyor.. tam da "nazi almanya"sinda.. nuremberg mitingleri düzenlenirken, berlin olimpiyatlari yapilirken, çılgınlar gibi fanta içiliyor..



portakalli gazoz'u icat eden halkin bir kaç yil sonra gaz odalarını da icat etmiş olmasi kötü bir rastlanti olsa da yine de nasil bir damak tadi oldugunu gösterir nitelikte..

aslinda zamanında ebay falan olsa şöyle bir şey olabilirdi

*2 litre fanta (portakalli gazoz) 2 reichmark

bunu alanlar bunu da aldi:
- yahudileri fişlemek için kullanilacak davud yildizi(sarı)
- panzer general (10 derste panzer kullanma klavuzu)
- fransiz tegmen'in kızı (bir alman subayi ile fransiz teğmeninin kizinin hayati)
- gizli hedef

aman tanrim! zevklere bak..