Pazartesi, Aralık 08, 2008

Palavra Palavra


öncelikle şunu söyleyeyim, blog'umda böylesine yakışıklı bir erkegin bulunması beni feci rahatsiz ediyor.. ama elimden gelen bir şey yok..

yukardaki sarki'nin ismi paroles.. yani türkcesi sözler... dalida'ya v e alain dellon'a ait bir sarki.. türkcesi de malumunuz ajda pekkan'in palavrasi..

dalida'ya laf gelmişken bir iki şey soyleyeyim:

kendisinin fransa'nin muazzez ersoy'u ne bileyim huner coskuner'i oldugunu dusunuyorum ben.. tipinin sarisinligini bir kenara birakirsak, soyledigi nostalji sarkilarin icine etmesiyle gercek bir prenses.. neymis efendim muhtesem kadife sesi ile lady d arbanville'i yorumlamismis.. ulen son derece sakalli bir sarkiya, niye estetik goguslerle sarisinligi sokuyorsun ki? aklimda kalan cat stevens'in acikli duruşuyken niye dalidalik yapiyorsun ki?

kesin bunun sevgilisi, eski manitasi falan dayanamadi buna kaset yapti.. bakti satiyor, bir daha bir daha.. dalida tarihinde bir şey üretmis mi? yok.. 60 yasina geldi kadin hala cover.. eh yeter lan! orhan gencebay kaldi bi coverlamadigi zaten (ki sanirim onu da coverladi)

her neyse.. palavraya geri dönersek sarki da bir adam -muhtemelen her kendisinden biraz hoslandigini anladigi kadina yaptigi gibi- ayni sozleri soyler ajda pekkan'a da..

fakat ajda pekkan zeki kadindir sozlerden etkilenmez. muhim olan sey sozler degildir cünkü soyut seylerdir.. mesela ajda pekkan asla adami sozler üzerine mugladaki evine cagirmamistir veyahut asik olmamistir, adamı suclamaz ajda pekkan cunku bilir ki önceki erkek arkadasinin ona tecavuz etmesi gibi bir sey yapmamis bilakis elini dahi sürmemistir ajdaya adam..

sözler vardir soylenen ve inanılmaması gereken, zira sözler önemli degildir, sözler üzerine kimse asik olmamalidir, hikayeler üzerine kimse sahiplenmemeli, kimse asık olmamalidir.

sahsen ben inanmiyorum birisi bana "senin icin sunu yaptim" dediginde.. ha ama mesela birisi bana sarki gonderdiginde seviniyorum. sirf bana mi gonderiyor sarkiyi? yoo ama işte bana da gonderior sonucta. benim de dinlememi istior sonucta.. yalan da olsa kendimi iyi hissetmemi istiyor eninde sonunda..

sözlerimi fecri ebcioglunun mükemmel aranjmanindan bir parca ile bitirmek istiyorum

belki tatlı tatlı bu yalanlar
gül kokan rüzgarla nasıl geçermiş gelecek yıllar
yere iner mi gökteki yıldızlar...

yapmayin lütfen.. hele tarik akanlara, ayhan isiklarin sözlerine degil yaptiklarina veya yapmadiklarina bakin.. ltf pls tsk..