Cumartesi, Aralık 20, 2008

Misafir



Anneanne'nin vefatı, üstüne anne'nin hastalığı, üstüne bir de bayram gelince bizim ev misafirden geçilmez oldu. Yavaş yavaş duruluyor da eski sakinliğine, eski mükemmelliğine kavuşuyor. Yıllar yılı "eve gelene kadar 30 kisiye selam veriyoruz, böyle sevilen bir mahalledeyiz" mesajını millete verirdim de, o selam verdiğim insanları evimde görmek pek hoş olmadı. Yani ben selam veriyorum arkadaş, sizin eve gelmenize gerek yok ki? Yemin ediyorum Hostel filmindeki mevzuyu anladım.

bir de hostel sonucta.. adamlar geliyorlar interraile.. ben edebiyle gelene katlanamadım bir ay bu gelenler öncelikle pisler. içip içip kelimenin tam anlamiyla siciyorlar odanin içine.. insan öldürmesin de "bravo devam edin efendiler aynen bu şekil" mi desin? olmaz tabi. goygoycu falan olmak gerek.. böyle bi saskin olmak, veyahut parasal dönüşümünden inanilmaz derecede tatmin olmak gerek..

vallahi dedigim gibi hak veriyorum, eve gelen her "annemin, dayisinin kizigiller" in yatiya kalmasi durumunda daha da hak veriyorum..

bir de şu misafirin yanında kalmakla görevli insan olma durumu var. işte o sırada evin içinde bambaşka işleri oluyor aile bireylerinin ve sen tek basina ortamda kaliyorsun. tanımadığın garip insanlar (selam vermişsin ama) canlandirma yapacağım:

1. sahne

anne:durun ben caylari koyayim(sahneden cikar)
evin oglu:eee daa daa nasilsiniz..enistemler nasil?
misafir:hepsi iyiler
(burada misafirin konuskan olmamasi cok buyuk iskencedir ayiptir.."misafirliklerinizde konuskan olunuz havadan sudan muhabbet aciniz" - "kofi annan")
evin oglu:recep abi de evlencek sanirim artik
misafir:evet evlencekler nasipse
evin oglu:hmm sey ben bi anneme bakiim yardima ihtiyaci var mi..(evin oglu sahneden cikar)

2 sahne

(evin oglu ve anne mutfakta)
evin oglu:ya anne birakip gittin beni...ya ne dicem ben adamlara,tanimam etmem..mda zaten inadim inat gotum iki kanat modunda konusmuo da konusmu..
anne:eee cocuum topluma karismadiindan oluo bunnar hep..msenin arasina cikmiosun ki..dur caylari koyuorum sen git

3. sahne
(misafirler,evin oglu salona girdiginde toparlanma hareketi yaparlar)
evin oglu:baharda bir turlu gelmedi degil mi?
misafir:haklisin.. (gülüşmeler)