Pazar, Kasım 23, 2008

Dizin başkasının dizine değmesi

bu yabanci hadisesinin beni en cok tav ettigi durum, otobuste, dolmusta, konserde, sehirler arasi yolculukta falan, tanimadigin birisine dizinin degmesi ve o bölgenin inanilmaz terlemesi durumudur.. "yabanci" insan ile boyle bir ter bagini ben inanilmaz rahatsiz edici buluyorum arkadas.. adami tanimiyorsun, ne yedigini ne ettigini bilmiyorsun, hem hadise belki de "erkek yani" olarak atanmis bir şey, ve sen orada dizini baska bir adamin dizinin yanina koyup buram buram terliyorsun..

mesela yukaridaki fotograf sinir bozuculuk şöleni gibi.. herkesin dizi birbirine degiyor ve kimse birbirini tanimiyor..

onun sende ürettigi bir sey oluyor o ter, ikinizin ortak paydasinda bir islaklik oluyor ki cidden sinir bozucu, cidden rahatsiz edici..

eşin dostun annen akraban oldugunda eyvallah.. terlesin.. taniyorsun cunku ter disinda baska paylasimlarinda olmus.. yarin bi gün ölüp gittiginde hakkinda "iyi bilirdim" diyecek bir insanla diz değdirmeye eyvallah.. ama tanimadigim bir insan, bir yabanci, bir it, bir ugursuz beni terletmesin.. istemiyorum..

işte bu yüzden yabanci dandik bir şeydir..


(sen de toprak oldun elvis! o calimin kimeydi?)

ayrica mesela vahsi batida olsun, afyon'un belli köylerinde olsun (ki inanın cok farkli degil) sevilmeyen şeydir yabanci.. insanlarin birbirlerine dizlerini yapistirip terletebildigi ortamlar midir bilmiyorum buralar. sırf bu nedenden dolayi insan bir şeyleri sevmeme egilimine gitmez, gitse de bunu dile getirecek kadar delirmez..

yani şu komik olurdu:

"hey dostum, biz burada yabancilari sevmeyiz.. zira ortam sıkışık, birbirimize degip terliyoruz ve bu cok rahatsiz edici.. anliyor musun ha?? rahatsiz edici dedim dostum!!!"

özünde yabanci nefretinin yani "etrangenisconia"nin (uydurdugum belli olmadi yeminle) yegane nedeni, yabanci'nin ne tür bir yabancilik yapacagini bilememektir.. yani mesela yabanci dedigin birden isinbeyava cikabilir ve 4 bucuk metreyi sirikla atlayabilir, veyahut birden usain bolt cikabilir ve pandik atip kacabilir.. bir netlik yok. ne cikacagi belli degil.. hadise "merhaba ben yabanci, bu da cv'm ona gore degerlendirin" degil.. oyle olsa yabanciliktan cikar.. "cvsi elimizde olan bir arkadas" olur ki ondan nefret etmek icin ekstrem derecede manyak olmak gerekir..

velhasil yabancidan korkmanin (xenofobi imiş aslen ), yabanciyi sevmemenin gercek nedeni yetersiz bilgidir bence.. o yüzdendir ki ne zaman afyona gitsem "merhabalar ben cengiz topel, silahsizim ve türk sanat müzigini cok severim" diyorum.. hemen..