Cuma, Kasım 21, 2008

Ay Dede


son olarak insanoglu'nun 1976 tarihinde ayak bastigi gök cismi, uydumuz, romantik serserimizdir ay... o tarihten bu tarihe, tek bir insan aya gitmemistir.. ki ben sahsen, bir insan olarak bundan utaniyorum.. tiksiniyorum.. (şu bilgileri de "ulan!! gary sinise astronot diilmiş gerçekte???" düşüncemin akabinde edindigim için kendimden de tiksiniyorum aslinda)

hayir arkadas, babaannelerini mi gordu bunlar ayda? onun için mi tekrar gitmek istemiyorlar ben anlamadim ki? "neil işemiş kenara, inanmassın feci kötü kokuyor.. adamin sidiginden atmosfer olmuş yahu" gibi bir gizli konusmanin falan geçtigini düsünüyorum ben.. insan niye gitmez aya yahu? bir şey yapmak ister insan.. birak 69'u, 76 da bir agaç dikilse, ne bileyim efendim, bir evin temeli olsa, şimdiye o ağaç meyve veriyordu arkadas!!! degil ev, olimpiyat stadi yapilirdi o tarihten bu tarihe..

şimdi ayni boku mars'a da yapicaklar.. gidicekler, 5-6 sene daha gidicekler, sonra işiycekler mi, napicaklar, mundar edicekler bi daa gitmicekler.. yazık vallahi yazık..

1990 yilinda japonya, 2007 yilinda da çin kendi yaptiklari zamazingolar ile "bi bakam biz de görem neymis bakam ay dedikleri giii" (gııı falan diyorum ki, uzak dogu edasi verilsin konusmaya.. lazca konusurken gideyrum dedigimiz gibi.. yanlis olmasin da) demişlerdir.. ama insan gondermemislerdir yine.. hoş ben çin'in en nihayetinde "made in china" olan mekikleri ile insan goturmelerine karşıyım arkadas.. 1 ytl ye bilemedin 3 ytl'ye alinan, pencere süngerleriyle, kapi carpmasin die arkasina konulan lastiklerle, sinekliklerle aya gitmek biraz sacma diğmi?

2010 bilemedin 2011 gibi (resmi olarak boyle konusuyorlar) hindistan da aya bir görünmeye karar vermiş ki ben sahsen onlardan çok umutluyum.. delikanli gibi çıksınlar aya otursunlar, gelsinler arkadaş..

benim merak ettigim... acaba kablo atsan buradan aya.. olur mu ki o ya? gerçi antenlere falan takilabilir kopar.. tamam.. ama bir şekilde bence ayi kullanmaliyiz.. günes panelleri mi yapilir, soya fasulyesi ciftlikleri mi kurulur ne yapilirsa artik.. mis gibi ay yahu.. degnegi diksen yesillenir.. (boyle vereyim de gazı, gerek çin gerekse hindistan hükümetlerine)

(sanat ayımız!! güneşimiz zeki müren'di bildiginiz gibi)

gerçi bu uzay arastirmasi yapan devletlere de hak vermek gerek.. aya gidip de ne yapican, yani ekin ektim ellere de, gül bitmedi yerlere denilecek bir yer degil ki.. çavdar tarlasinda gelin bile olunacak bir yer degil.. buyur `apollo 17` gorevinden bir foto,

yil 1972 oldugundan foto siyah beyaz degil.. foto renkli.. düşünün gari.. ortamda iki tane kaya var.. "buyur bakalim nasa, al sana kaya nereye dayarsan daya" demiş olabilir donemin başkani `nixon`.. çimento gotursen goturemesin, tugla gotursen goturemessin, koca tugla kamyonunu mekige yükleyemessin sonucta... ayda yapabilecegin yegane şey plaj futbolu.. onda da sert vurdu muydun, top direk uzayda.. eee...

hak verdim yani. suradan suraya yaziyi yazerken.. 1972 ye kadar cok durmussunuz "bir umut belki taşın altindan yusufcuk cikar, kertenkele, "sülümancik" cikar" demissiniz cok.. bravo..

ve sonuc olarak insanlarin yasadigi en büyük üçüncü hayal kirikligidir aslindabu ay.. ilki'nin adem tarafindan "oha 9 ay bunun için mi bekledik?? bu igrenc ufacik yaratik için?" oldugunu, ikincisinin de ses hızının geçilmesinden sonra "eee bişi olmadi" halinin oldugunu düsünüyorum...

zira gerek teleskoplarla gerekse gonderilen sondalar ile ayin ne bok oldugu biliniyordu.. hatta bence ve wikipedia'da yazanlara gore (ahaha utanmadan bence diyorum) ay'a ayak basilmasinin yegane nedeni "soktuk ruslara" demek içindir.. yani zaten hali hazirda, 1969'dan seneler evvel, hatta 1700'lü yillarda "tüh ya ayda kari yokmus abi" haberi gazetelere düsmüs, donemin hürriyet gazetesi "yıkıldık!" manseti ile bu haberi duyurmustur halka..

bütün bunlarin yaninda, ay yüzeyinde soylenen, ay atmosferine karışan ilk laflar ""contact light! okay, engine stop. aca - out of detent." imiş.. oyle "bu insanlik için büyük, benim için kücük bir adim" falan degil yani.. onu hazirlanmis adim atarken soylemis hususi.. hoş gördük insanlik için büyük adımı.. nerede büyük adim pardon bilader? ne degisti dünyanin hayatinda? rontgen cihazini bulan, curie bile "bu kanser benim için ölümcül, ama insanlik için cok yararli bir kanser" diyebilirdi rontgenden edindigi kanser için ama artizlik yapmadi.. sen sanki dünyayi degistircekmiş, ne bileyim efendim, savaslari bitirecek, sınırsız yiyecek saglayacak bir buluşmuş gibi aya ayak basmana "insanlik için büyük bir adim" diyorsun.. boyle kendini bilmezlik, boyle suursuzluk bilmiyorum ben.. yemin ediyorum.. bundan sonra ben de evden cikarken aynen bu cümleleri kurucam "bu benim icin kücük ama insanlik icin büyük bir adim" sonucta insanliga katkimizda fark yok.. ister ayda olsun, ister izmir'de olsun, adim dedigin ayni boktanlikta..

bi de ismi çok dandik olan gok cismi bence.. hayatta en cok kullandigimiz "evet" ve "hayir" gibi kelimeler bile iki heceliyken, ay, bildigin ay.. bu ne lan? koskoca gok cismi, gecelerimizin yol göstericisi, gecelerin yargici, yalnizlarin yoldasi, atalarimizin tanrisi, sadece "ay" yazik.. boyle daha tasakli bir ismi hakediordu bence. "ejder" gibi olmasa olur, o kadar hasmete gerek yok ama içinde boyle sert ünsüz lazimdi gibi geliyor.. bu da bence atalarimizin bi ayibi.. zamanında etraftaki cisimler "o , bu, şu" diye gosterilirken, kimin aklina "ay" demek geldiyse, yaziklar olsun.. ilenç olsun ona.. kahrolsun mezarinda, inim inim inlesin..